سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیا نگری

به نام او که دنیا را آفرید

    ((ومن ابصر بهابصرته ومن ابصر الیها اعمته))

     آن کسی که با آن نگریست،او را بینا کرد،وآن کسی که به آن نگریست،او را کور گرداند.

                                                                                                                                                                        نهج البلاغه،خطبه81

چند روز پیش داشتم کتاب استاد رو میخوندم که به حدیث توپی ازمولا علی (ع) رسیدم که درباره دنیا بود.فدای اون حرفات برم مولای من که باید همه رو با آب طلا نوشت.اینقدر این حدیث زیبا بود که من رو ساعتها به فکر فرو برد.دیدم که واقعا هر بلایی سر ما داره مییاد از دنیا ونگاه ما به دنیا است.به گفته استاد مثل اینه که یک نفر بلند بشه یک عینک  بزنه رو چشماش ولی به جای اینکه از داخل شیشه عینک بیرون رو نگاه کنه بییاد محو خود عینک بشه.اگر بتونیم نگاهمون رو به دنیا تغییر بدیم باعث نمیشه که این آفریده زیبای خداوند ما رو از مخلوق مهربان او دور کنه.به امید تعویض نگاهها!

 


طوفانی از نوع ذکر!

                                                          به نام او که به بنده اش جفا نمیکند

دل بسان دریا است که ذکر در آن تاثیر می گذارد، گاهی این ذکر همچون سنگریزه‍ای است که با افتادن در دریا موجی سطحی و گذرا ایجاد می کند و به زودی محو می شود،مانند بسیاری از اذکار و عباداتی که ما انجام می دهیم،موجی سطحی است و عمق دلمان در جای دیگری است،الفاظ بر زبان‍مان جاری است،ولی هزاران جای دیگر فکر میکنیم و موقعی به خود می آییم که عبادتمان به پایان رسیده است،ولی گاهی ذکر چون طوفانی سهمگین،عمق دل را زیر و رو میکند واثری پایدار می گذارد.پس یک ویژگی قلب این است که اگر پاک و سالم باشد،می تواند حقایق را بدرستی درک کند                                                                    
                                                                            استادمحمدتقی مصباح یزدی(خدا برامون حفظش کنه)،بر درگاه دوست ص225 

امروز اصری(عصری) میخواستم خدایا دلم رو با ذکر تو طوفانی کنم ولی این دل یخ زده ذکرت رو تو خودش راه نداد تا حداقل یک حرکتی بکنه !خدایا از تو میخوام دلم رو طوری کنی که همیشه از ذکر تو طوفانی باشه.(یا من اسمه دواء و ذکره شفا).

 


خستگی از گناه کردن!

                                                               به نام خدا

دیگر از گناه کردن خسته شده ام خدایا .ولی انگار تصمیم بر ترک گناه ندارم. این آدمهای معتاد رو دیدی که نمیتونن مواد مخدرشون رو دور بندازن در صورتی که ممکن از این کار خودشون لذت که نبرند تازه عذاب هم بکشند.
خدایا شبها که نفس خودم رو محاسبه میکنم از گناهانم خیلی بدم مییاد و البته از خودم که بارها از گناهانم توبه کردم ولی باز به خاطر غفلت از یاد تو و عهد خودم دوباره به سراغ گناه خودم رفتم.
خدا جون خیلی از ماها فکر میکنیم گناهان همون گناههایی هست که تو کتابها اونها رو مزمت کردن .اما اینجور نیست هر کسی گناهانش با موقعیتش فرق میکنه یک نفر ممکنه خواب بیش از حد هم واسش یک گناه باشه یکی ممکنه شوخی کردن براش گناه باشه یکی درس نخوندن براش گناه باشه و خیلی گناهان که فقط خود آدم میتونه بفهمه کدوم کارش گناه.
خدا جون فدات بشم تویی که زمین مرده و تنبل رو به زور بارون بیدارش میکنی و وادار به زیبا شدن در فصل بهار میکنی این بنده آرزو به دلت رو هم یک بارون بهش بزن تا سستی وتنبلی کار نکردن رو ازش بشوری تا سبز سبز سبز بشه.

                کاش صاحب برسد بنده به زنجیر کند              این جوانان همه را در ره خود پیر کند